Przejdź do głównej zawartości

TBR na jesień-Zacisze Książkoholiczki

Cześć wszystkim!

Na początku wakacji stworzyłam swój TBR na te dwa miesiące i o dziwo udało mi się przeczytać, aż 8 na 10 książek.  Kompletnie nie umiem się trzymać żadnych list książek do przeczytania, ale jakoś tam mi się udało. Więc pomyślałam, że zrobię takie coś również na jesień, żebym miała większą motywację. W zeszłym roku również miałam TBR, ale wolę nawet nie wspominać jak beznadziejnie mi poszedł.
 Będzie tych książek mniej niż w letnim, bo przez szkołę nie mam wiele czasu, ale za to będą bardziej różnorodne i wydaje mi się, że dla mnie trudniejsze do przeczytania.

Jeśli klikniecie na tytuł danej książki to przeniesie was, do jej profilu na lubimy czytać.


Znalezione obrazy dla zapytania folwark zwierzÄ™cy1. Folwark zwierzęcy-George Orwell

O Roku 1984 słyszałam w ostatnim czasie wiele razy. I naprawdę bardzo chciałabym go przeczytać, ale zdecydowałam, że przygodę z Orwellem wolałabym zacząć od chociaż trochę lżejszej książki. Mimo, że tematyka również jest ciężka, to wydaje, że jako, że jest to lektura dla bodajże 7-8 klasy to i ja powinnam podołać. Nie chciałam się rzucać od razu na głęboką wodę, bo tą nie są lekkie książki do przeczytania na jeden raz i zapomnienia po miesiącu.


Znalezione obrazy dla zapytania złodziejka książek
2. Złodziejka książek-Marcus Zusak

Druga i ostatnia książka z trochę cięższej literatury. Planuję jeszcze ponadrabiać niektóre, ważniejsze lektury szkolne teraz z innym podejściem niż gdy byłam zmuszona do ich czytania, chociaż i tak zwykle tego nie robiłam, bo wręcz nienawidziłam i nadal nienawidzę gdy jestem do czegoś zmuszana. Złodziejka książek podobno jest niezwykle wartościową książką i mam nadzieję, że na mnie też wywrze silne wrażenie.

Znalezione obrazy dla zapytania dwór mgieÅ‚ i furii3. Dwór Mgieł i Furii.-Sarah J. Mass

Mam wrażenie, że wszystkie moje TBR'y kręcą się wokół Dworów, wcześniej we wszystkich wałkowałam Dwór cierni i róż, a teraz przyszedł czas na Dwór Mgieł i Furii :D
Ale napisałam go tutaj dlatego, że chcę przeczytać, ale mam wrażenie, że jeśli nie będę miała motywacji to mi się to nie uda. Ta książka ma 763 strony! I jakoś bardzo nie przeszkadzają mi grube książki, ale ja teraz naprawdę nie mam czasu i wolałabym przeczytać więcej cienkich książek, a nie jedną grubą.Chociaż mam nadzieję, że mimo mojej ogromnej chaotyczności uda mi się wyrobić idealną rutynę, przy której starczy mi czasu na czytanie.



Znalezione obrazy dla zapytania hazel wood
4. Hazel Wood-Melissa Albert

Czyżby był to mój drugi Dwór cierni i róż? Też od dawna, przy różnych maratonach obiecuję sobie, że przeczytam tę książkę.Stoi na mojej półce od czasu zakupu jej na WTK. Nie wiem czemu jeszcze jej nie przeczytałam, bo historia bardzo mnie ciekawi. Chociaż ostatnio słyszałam kilka niepochlebnych recenzji, więc mam nadzieję, że ja nie będę musiała takiej pisać.


Adam - BEZPŁATNY ODBIÓR w 130 księgarniach lub wysyłka za 7,99 zł5. Adam-Agata Czykierda-Grabowska

Mimo, że kiedyś wokół tej książki był duży szum i mnóstwo osób pozytywnie oceniało tą autorkę to ja nigdy nie planowałam poznawać jej twórczości. Kompletnie nie interesowała mnie ta książka ani historia. Ale teraz jakoś jak już szum wokół niej zmalał i w sumie rzadko się o niej słyszę, pomyślałam, ze spróbuję. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie czytała książek dawno po premierze. Ale jakoś mi to kompletnie nie przeszkadza, że nie podążam za tymi książkowymi trendami.



Znalezione obrazy dla zapytania trzy kroki od siebie ksiÄ…zka6. Trzy kroki od siebie-Rachael Lippincott, Mikki Daughtry, Tobias Iaconis


Kolejny przykład, że ja nie umiem czytać książek świeżo po premierze. Ale naprawdę ta pozycja mnie interesuje, bo tyle ile ja się nasłuchałam pozytywnych opinii o tej książce to jest naprawdę niesamowite. I rozmawiałam też z jedną osobą, której się ona nie podobała i chyba to mnie zachęciło najbardziej :D Ja wiem jak to brzmi, ale jestem po prostu ciekawa, czy podzielę jej zdanie.


Okrutna pieśń7. Okrutna pieśń-Victoria Schwab

Po zachwycie jaki wywołało we mnie Vicious, jak najszybciej chciałam poznać inne książki Victorii Schwab. Najbardziej zależy mi na serii Odcienie Magii, ale Okrutną pieśń mam akurat pod ręką, więc zacznę od niej. Jednak bardzo chciałabym jeszcze w tym roku przeczytać chociaż Mroczniejszy odcień magii, bo jestem bardzo ciekawa tych książek. Poza tym słyszałam, że jest zdecydowanie lepszy od Okrutnej pieśni.





Robicie sobie listy książek do przeczytania? Czytaliście jakieś z mojej listy?

Do następnego posta!
Natalia

Bookstagram: zacisze_ksiazkoholiczki18
Kontakt: zacisze.ksiazkoholiczki@wp.pl

Komentarze

  1. Robię (i lubię) robić sobie listy książek, które chce przeczytać. Ostatnio nawet jedną taką zrobiłam, ale jak zwykle to bywa nie za bardzo ją wypełniam (że tak to ujmę). Z twojej listy czytałam za to pięć książek m.in Okrutną pieśń, która jest świetna ale jednak Vicious było od niej lepsze i jak na razie jest moją ulubioną książką tej autorki.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jestem ciekawa jak będzie u mnie :D Chociaż też przeczuwam, że Vicious zostanie moją ulubioną książką tej autorki
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. O popatrz a u mnie o "Złodziejce Książcek", którą przeczytałam po raz drugi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadnych list nie robię, bo nigdy bym się ich nie trzymała :P A szczerze polecam "Folwark zwierzęcy", "Złodziejkę książek" (film również!), "Adama" (naprawdę piękna książka) i "Trzy metry od siebie" (co prawda oglądałam tylko film, ale był przyjemny) :) Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Na wakacje zaplanowałam przeczytanie tylko jednej książki: „Rok 1984” Orwella. Zaczęłam ją wczoraj XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam nr 2 i 3 - obie świetne. Mam w planach 1, 4, 6 i 7, chociaż raczej nie na ten rok :) Też robię takie listy, chociaż nie wiem po co, bo ZAWSZE kończy się tak, że ja listę zrobię, książki przyniosę do salonu, a potem zgłoszą się do mnie 4 wydawnictwa z propozycją recenzji, przyjmę wszystkie i nie przeczytam z mojego stosiku kompletnie nic :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ja jestem dumna, że ostatnim razem prawie udało mi się ją zrealizować, chociaż już czuję, że to był mój pierwszy i ostatni raz :P

      Usuń
  6. "Adam" był dla mnie totalną porażką i nie rozumiem satysfakcji czytelników xD Pamiętam nawet, że mała gównoburza się zrobiła pod moją recenzją, bo napisałam prawdę xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O no to mnie tym zachęciłaś do przeczytania, jestem tej książki jeszcze bardziej ciekawa niż wcześniej :P

      Usuń
  7. Kojarzę wszystkie wymienione tutaj pozycje, nawet czytałam 2 i 3 (obie w porzo, ale szału nie ma :P). Jeśli chodzi o pozostałe, to najbardziej chciałabym przeczytać Folwark, ale pewnie nie nastąpi to w najbliższym czasie, bo już mam dobre 6 pozycji w kolejce... Ja właśnie tbr nie robię jako tako, chyba, że podchodzi pod to stosik, który po prostu mam aktualnie w domu albo najbliższe plany, które trzymam w głowie. ;) No i co roku robię listę książek na dany rok, choć raczej nie trzymam się tego jakoś restrykcyjnie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja list na dany rok bym raczej nie dała rady robić, bo książki i gatunki na które mam ochotę bardzo szybko się zmieniają :D

      Usuń
  8. O o! Ja też planuję niektóre z tych książek! Schwab, "Trzy kroki od siebie" no i... "Złodziejkę książek", bo wciąż jej nie przeczytałam! Ale już czas! ;)
    Polecam drugą część "Dworu..." - to moja absolutnie ulubiona część tego cyklu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię takie listy i zwykle wypełniam je w jakiś 3/4, bo nagle okazuje się, że po czasie nie mam ochoty na konkretne tytułu. Z twojej listy czytałam "Złodziejke książek", która choć jest książka bardzo specyficzną, tak moje serce skradła w całości. Chcę także sięgnąć po "Folwark zwierzęcy" ponieważ "Rok 1984" tego autora bardzo mi się podobał. 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo! W mojej wakacyjnej liście książek do przeczytania, na dwa tytuły po prostu przeszła mi ochota, a gdy ją robiłam ogromnie chciałam po nie sięgnąć :D

      Usuń
  10. O wielu książkach słyszałam, ale jeszcze nie czytałam. Swoją drogą posiadam "Złodziejka książek" i "Trzy kroki od siebie". Tę drugą lekturę mam zamiar zacząć w październiku czytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam listę książek, które chcę przeczytać. Głównie to takie, które już raz czytałam, a teraz planuję odświeżyć. :D Nie umiem się ich trzymać, więc idzie mi to powoli. Do tego dochodzą inne książki, które są nowsze i ich nie czytałam.
    "Okrutna pieśń" jest genialna. Bardzo Ci ją polecam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam kilka książek, które od dawna planuję odświeżyć, ale ciągle dochodzą nowe i nigdy nie mogę tego zrobić :D

      Usuń
  12. Trzy kroki od siebie też panuję przeczytać. Osiem książek to ładny wynik :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Złodziejkę książek również chcę przeczytać:) Trzy kroki - widziałam film, i jak dla mnie przereklamowany. Obejrzysz i zapomnisz, ciekawe jak jest z książką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam, że film nie jest taki dobry, ale książka podobno jest genialna. Chociaż szczerze, to mam wrażenie, że na mnie i tak nie zrobi takiego wielkiego wrażenie. No, ale zobaczymy :D

      Usuń
  14. Dawno temu czytałam Dwory, ale zakochałam się w tej serii i parę dni temu zamówiłam wszystkie tomy :) Na pewno jeszcze je kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Złodziejka książek" - tytuł chcę już bardzo długo przeczytać. Nie wychodzi mi to!
    Powodzenia w realizacji zamierzonych planów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! No i powodzenia Tobie, żebyś wreszcie przeczytała Złodziejki książek :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim! Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki. CO PRZECZYTAŁAM? Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik. 1. Czerwona królowa-Victoria Aveyar d Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego. 2. Elita-Kiera Cass Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie iryto

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n