Przejdź do głównej zawartości

Czytelnicze podsumowanie kwietnia-Zacisze Książkholiczki


Cześć wszystkim!

W kwietniu miałam naprawdę bardzo dużo wolnego i aż mi wstyd, że prawie cały ten czas leżałam i nic nie robiłam :D Ale maj będzie dla mnie intensywny, bo trzeba będzie nadrabiać wszystkie szkolne zaległości i już powoli będzie wystawianie ocen. Oprócz tego będą Warszawskie Targi Książki na których będę w sobotę. Jestem już umówiona z kilkoma osobami z bookstagrama na spotkanie, tak że już nie mogę się doczekać. W połowie maja będę miała też urodziny. Także coś czuję, że książek
przeczytam bardzo mało, bo wolę się skupić się na innych ważnych dla mnie sprawach

CO PRZECZYTAŁAM?

W kwietniu mimo, że zapowiadałam, że wielu książek nie przeczytam, to przez strajki i wolne udało mi się, głównie pod koniec miesiąca przeczytać ich aż 10.

Jako, że nie piszę o czym jest dana książka, to jeśli klikniecie w tytuł który was interesuje, to automatycznie przeniesie was do strony tej książki na lubimy czytać.

Znalezione obrazy dla zapytania tam gdzie ty książka tammara webber

Dokończyłam serie Między wierszami czyli doczytałam ostatnie 3 tomy. Nie chciałam się rozdrabniać i o każdym tomie oddzielnie pisać, dlatego z boku macie zdjęcie 2 tomu, a ja powiem o całej serii. Seria miała bardzo fajny klimat takiego ''amerykańskiego snu''. LA, gwiazdy, plan filmowy, popularność. Fabuła nie była jakaś genialna. W pierwszych dwóch tomach irytowali mnie trochę bohaterowie i te ich wieczne dramaty. W kolejnych dwóch, gdzie bohaterowie byli inni, było lepiej. Relacja głównych bohaterów była urocza, a Reid i jego starania o Dori były przecudowne, ale nadal nie jest to coś czym bym się zachwycała. Przyjemnie spędziłam czas,
ale nic więcej.


Znalezione obrazy dla zapytania z popiołów
4. Z popiołów-Martyna Senator.
Recenzja
Na blogu jest recenzja, więc jeśli kogoś interesuje to zapraszam. Mimo, że fabuła była bardzo i schematyczna, to książka jednak miała w sobie to coś.
Emocje prawie cały czas towarzyszyły mi przy czytaniu. Niby zwykła młodzieżówka, ale coś w sobie ma. Jednak jeśli komuś zależy na zwrotach akcji, zaskakującej fabule, która będzie trzymać w napięciu to odradzam. Autorka bardziej skupiła się na pokazaniu problemów i emocji niż na fabule.

Znalezione obrazy dla zapytania pacjentka
Recenzja
Był to faktycznie dobry, trzymający w napięciu thriller z niebanalną fabułą, ale i tak się zawiodłam. Bo fabuła miała większy potencjał. Oczekiwałam czegoś co zakończeniem wbije mnie w krzesło i zostawi na kwadrans z szeroko otwartymi oczami. Przyznaję, jest zaskakujące, ale nie aż tak bardzo. Bardziej podobało mi się stopniowe odkrywanie nowych zaskakujących faktów niż samo zakończenie.



Znalezione obrazy dla zapytania setna królowa
6. Setna królowa- Emily R. King

Fabuła mi się podobała, widać, że autorka przyłożyła się do przemyślenia i wykreowania całego świata. Akcja była bardzo dynamiczna, szybko się zmieniała, ciągle coś się działo, dzięki czemu książka nie nudziła. Miała schematy. Główna bohaterka miała bardzo silny charakter. Była zaradna, sprytna i nie bała się walczyć o swoje. Wątek romantyczny, był trochę bezpodstawny i bezsensowny.

Znalezione obrazy dla zapytania confess
7.Confess-Colleen Hoover

Oprócz Confess przeczytałam jeszcze 2 książki tej autorki. It ends with us i Without Merit. I Confess podobało mi się z nich najmniej. Nie przepadałam za motywem artystów w książkach, a tu wyjątkowo bardzo mnie drażnił. Co nie zmienia faktu, że ilustracje tych obrazów i zamysł wyznań był genialny. Druga sprawa to taka, że nie potrafiłam do końca się wczuć ani zrozumieć miłości głównych bohaterów.Ja książki Hoover lubię z tego względu, że fabuła nie jet pusta i przewidywalna. Jest zapchana różnymi drobnymi sekretami. Niby już przed zaczęciem czytania, wiemy z kim pod koniec będzie główna bohaterka, ale oprócz tego, nic nie jest do końca pewne. Jej książki są owiane pewną tajemnicą i fajnie jest po kolei ją odkrywać.


Znalezione obrazy dla zapytania listy do utraconej8. Listy do utraconej-Brigid Kemmer. 

Jest to bardzo dobra książka młodzieżowa. O tym jak ludzie oceniają się nawzajem po pozorach i przypisują  łatki. Wątek romantyczny jest bardzo delikatny i powolny. Pokazuje, że bohaterowie nie muszę się całować ani kochać po 20 stronach, żeby książka była dobra. Można zrobić to w powolny i prawdziwy sposób. Ten ból  i rozpacz bohaterów, był świetnie opisany. Wszystko było bardzo delikatne i subtelne.
Podobny obraz


9. Alyssa i czary-  A.G. Howard

Jest to naprawdę dobry retelling Alicji w krainie czarów. Nie wiem ile z tego świata autor sam wymyślił, a ile jest oryginału, ale i tak podziwiam autora, że to wszystko jest tak przemyślane i dokładne. Przy tym widać, że umie dobrze pisać, kreować postacie i opisywać świat, żeby czytelnicy mogli sobie to wszystko wyobrazić. Bardzo polubiłam Alysse, a szczególnie na początku gdzie uwielbiałam jej zadziorność i upartość. Uwielbiam też Morpheusa. Najmniej polubiłam Jeba, który momentami mnie irytował.

Znalezione obrazy dla zapytania miedzy życiem a życiem
10. Między życia życiem-Jessica Shrivington

Mimo, że z pozoru ta historia wydaje się banalna i przewidywalna taka jak milion innych książek dla młodzieży, to naprawdę taka nie jest. Nie spodziewałam się tego jak to wszystko się potoczy. Wszystko czyta się błyskawicznie, a sama akcja też szybko się toczy. Styl pisania autorki jest przyjemny, a wątek przeskakiwania między życiami nieskomplikowany i prosto wyjaśniony.


Najlepsza książka- Alyssa i czary
Najgorsza książka-Tam gdzie ty





CO  WSTAWIŁAM?

RECENZJE


-Z popiołów-Martyna Senator
-Pacjentka-Alec Michaelides

INNE POSTY
-Czytelnicze podsumowanie marca


JAKIE MAM PLANY NA NASTĘPY MIESIĄC?

W maju chcę skupić się na nauce, której będę miała sporo. Robi się ciepło więc chciałabym też częściej spotykać się ze znajomymi, których widuję tylko w szkole. Więc nawet nie zakładam, że będę bardzo aktywna i systematyczna na blogu. Ale mam taki mini TBR na maj. Więc mam w planach zacząć serię Dary anioła. Sporo osób mi polecało, więc obiecałam, że przeczytam. Sama jestem też bardzo ciekawa Cassandry Clare, bo słyszałam dużo zachwytów. A druga książka którą chcę przeczytać w maju to The hate u give. Z półtora miesiąca temu do mnie przyszła i jeszcze jej nie zaczęłam, a chciałabym też obejrzeć film.

A wy jakie macie plany na maj? Będziecie na targach książki w Warszawie? Ile książek udało wam się przeczytać w kwietniu?


Do zobaczenia w kolejnym poście!


Komentarze

  1. Sporo tych książek :)
    ja właśnie niedawno przeczytałam Setną Królową i mnie się podobała :) nawet wątek romantyczny :D
    Pacjentka ma do mnie przyjść z booktouru :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim! Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki. CO PRZECZYTAŁAM? Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik. 1. Czerwona królowa-Victoria Aveyar d Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego. 2. Elita-Kiera Cass Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie iryto

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n