Przejdź do głównej zawartości

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim!
Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki.

CO PRZECZYTAŁAM?
Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik.

CZERWONA KRÓLOWA * VICTORIA AVEYARD miękka - Allegro.pl - Cena: 9 ...1. Czerwona królowa-Victoria Aveyard

Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego.

Elita. Rywalki. Tom 2 - Cass Kiera | Książka w Sklepie EMPIK.COM2. Elita-Kiera Cass

Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie irytowała. Chociaż słyszałam, że w 3 tomie nie będzie tak źle i mam ogromną nadzieję, że to prawda. Ale tak to mogę powiedzieć praktycznie to samo co przy recenzji pierwszego tomu, więc tam was odsyłam.

Link do recenzji Rywalek

Podtrzymujac wszechswiat - Jennifer Niven (nkristoff) - Zdjęcie na ...3. Podtrzymując wszechświat-Jennifer Niven

Nie miałam żadnych oczekiwań wobec tej książce, nawet nie planowałam jej kupować, ale gdy tylko zobaczyłam ją za 10 zł w Biedronce nie mogłam się powstrzymać. Ale była to całkiem ciekawa książka. Chociaż historia była oklepana, że to szok, ale bohaterowie wszystko obronili. Byli tak ciekawi, że nie trzeba nawet porywającej fabuły, bo i tak wszystko skupiało się na nich.
Główna bohaterka Libby, była kiedyś zwana "najgrubszą nastolatką w Ameryce", a Jack choruje na prozpagnozję, czyli nie rozpoznaje twarzy. Ale na szczęście nie tylko to ich określa i autorka wykreowała ich znacznie głębiej, więc uważam, że warto.


Unorthodox. Jak porzuciłam świat ortodoksyjnych Żydów - Feldman Deborah4. Unorthodox-Deborah Feldman

Naprawdę ciekawa książka, autobiografia, czy pewnego rodzaju pamiętnik autorki, gdzie spisała swoje wspomnienia z życia w kulturze ortodoksyjnych Żydów.

Link do mojej pełnej recenzji

5. Szepty przeszłości-Milena Breś

Jest to debiut, który Milena Breś napisała w wieku 18 lat, więc naprawdę uważam, że biorąc pod uwagę wiek i ciężki temat na który się porwała poradziła sobie całkiem nieźle. Ale jednak jest parę niedociągnięć czy rzeczy, które mi się nie podobały.
Na progu zła (Louise Candlish) książka w księgarni TaniaKsiazka.pl
Link do mojej pełnej recenzji

6. Na progu zła-Louise Candlish

Ta książka naprawdę mi się podobała. Może nie był to typowy mrożący krew w żyłach thriller, bo tempo było raczej powolne, ale przyjemnie mi się to czytało. No i pod koniec naprawdę sporo się zadziało.

Link do mojej pełnej recenzji

7. Te wiedźmy nie płoną-Isabel Sterlnig

Ta książka zaciekawiła mnie już sporo przed jej polską premierą i byłam pewna, że chcę ją przeczytać, dlatego nawet dosyć negatywne opinie mnie nie zniechęciły. I muszę przyznać, że historia mi się podobała. Co prawda uważam, że było za dużo dramatów i rozterek miłosnych Hannah, ale całkowicie nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że jest za mało magii. Jest to realny świat, gdzie wiedźmy muszą ukrywać swoją magię i nie mogę czarować poza domem, więc co za tym idzie, magii musiało być mniej.

Odcienie magii. Tom 1. Mroczniejszy odcień magii (Victoria Schwab ...8. Mroczniejszy odcień magii-V.E. Schwab

Długo zbierałam się do tej książki. I bardzo żałuję, że nie kupiłam od razu kolejnych tomów, bo teraz są zdecydowanie ciężej dostępne. A co do samej historii, to tak jak większość książek Schwab, pomysł był świetny i oryginalny, w pewien sposób było nawet mrocznie. Polubiłam bohaterów, chociaż Lila na początku mnie irytowała i musiało minąć trochę czasu, zanim się do niej przekonałam.

CO WSTAWIŁAM?

RECENZJE
-Unorthodox. Jak porzuciłam świat ortodoksyjnych Żydów-Deborah Feldman
-Na progu zła-Louise Candlish
-Szepty przeszłości-Milena Breś

INNE POSTY
-Ostatnio obejrzane: Seriale
-Czytelnicze podsumowanie marca

JAKIE MAM PLANY NA MAJ?
Na początku pochwalę się, bo nie wiem czy wspominałam o tym gdzieś, że zaczęłam książkę po angielsku. Nie radzę sobie tak dobrze jak bym chciała z tym językiem, więc przeczytanie książki jest dla mnie wyzwaniem. Idzie powoli, ale ważne, że idzie! Mam nadzieję, że w tym miesiącu już ją skończę.
W maju mam w planach czytać Mass, nawet biorę udział w miesięcznym wyzwaniu czytania jej książek. Teraz kiedy to piszę, kończę Szklany tron. I ja naprawdę lubię jej książki. Chcę zrobić sobie odrobinkę przedwczesny prezent urodzinowy i kupić praktycznie cały Szklany tron, bo marzy mi się na półce. I będę kończyła Dwory, które akurat są w bibliotece w moim mieście. Do tego w kwietniu wzięłam w małym projekcie u bookie.match pod hasłem "Każdy z nas jest wyjątkowy".

Natalia
Bookstagram: zacisze_ksiazkoholiczki18
Kontakt: zacisze.ksiazkoholiczki@wp.pl













Komentarze

  1. Gratuluję wyniku czytelniczego. Mnie udało się przeczytać 8 książek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie było aż 4 książki i powodzenia w maju

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że 9 książek w miesiącu, to naprawdę niczego sobie wynik. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładny wynik :)

    Przeczytałam tylko jedną z tej listy ("Na progu zła") i mam w planach obejrzeć film albo przeczytać "Unorthodox".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serialu nie oglądałam, ale książkę jak najbardziej mogę polecić :)

      Usuń
  5. Gratuluję owocnego wyniku! I oby w maju udało Ci się zrealizować to, co zaplanowałaś 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba był udany miesiąc, pozazdrościć! Też przed laty czytałam "Czerwoną królową" i mam co do niej bardzo podobne odczucia jak Ty - Mare Barrow była dosyć irytującą bohaterką, inne postaci dosyć nijakie a schematy to pomieszanie z chyba wszystkich popularnych wtedy serii młodzieżowych. W najbliższych planach czytelniczych mam "Unorthodox", planują też obejrzeć serial. Życzę równie udanego maja i ślę pozdrowienia! :) włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bardziej się zastanawiam czy warto kontynuować Czerwoną królową. A Unorthodox jak najbardziej polecam :D
      Dziękuję i również pozdrawiam!

      Usuń
  7. Powodzneia w czytaniu po angielsku i zaczytanego maja ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam podobny wynik w kwietniu :) Jedyną książkę z tej listy co znam to Elita chociaż jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rywalki to taka lekka, urocza seria o księżniczkach, więc jeśli masz ochotę na coś takiego to jak najbardziej polecam :D

      Usuń
  9. Nie czytaj kolejnych tomów Czerwonej Królowej. Strata czasu. Nic się nie dzieje, a Mare dostaje jakiegoś bzika i jedyne co robi to chodzi i użala się nad sobą. Drugi tom męczyłam dwa miesiące, trzeci aż pół roku. Czwartego nie przeczytam za mniej niż milion dolarów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, czuję, że nie będę mogła znieść Mare...Jeszcze przemyślę, ale coraz bardziej skłaniam się ku temu, żeby odpuścić

      Usuń
  10. Świetny wynik!
    Po książki Schwab mam zamiar sięgnąć, a jeżeli chodzi o "Unortodox" to widziałam serial na podstawie książki i bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A jeśli chodzi o książki Schwab to polecam Vicious :D Okrutną pieśń sama mam w planach, a Mroczniejszy odcień magii również bardzo mi się podobał, ale kolejne dwa tomy są bardzo ciężko dostępne :/

      Usuń
  11. Nieźle. U mnie w kwietniu siadło około pięciu książek :)
    Nic nie czytałam z Twojej listy... jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję wyniku, kilka z tych książek mam w swoich planach czytelniczych.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A które to książki?
      Życzę zaczytanego maja :D

      Usuń
  13. Ładny wynik, zastanawiam się nad lekturą książek Schwab.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Vicious! Okrutną pieść sama mam w planach, a Mroczniejszy odcień magii również bardzo mi się podobał, ale kolejne dwa tomy są bardzo ciężko dostępne :/

      Usuń
  14. Cykl Czerwonej królowej już za mną. Tom trzeci był miłą niespodzianką, ale wszystkie pozostałe (włącznie z nowelkami) nie były porywające. Mare jest niezmiennie straszliwie irytująca. :P
    Ten cykl Kiery Cass jest uroczy, ale też nie zrobił na mnie wielkiego wrażenia...
    Unorthodox i Te wiedźmy nie płoną są na mojej liście, ale Schwab jest na niej znacznie wyżej. Mam spore nadzieje wobec książek tej autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mare mnie zdecydowanie zniechęca do kontynuowania tej serii...

      Usuń
  15. Czerwona królowa mi się bardzo podobała, ale drugiego tomu już niestety nie mogłam zdzierżyć ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tyle negatywnych opinii jest o dalszych częściach. Sama już nie wiem czy chcę czytać

      Usuń
  16. Świetny wynik! Czytałam kiedyś "Czerwoną królową" oraz drugi tom, ale na tym się skończyło bo bohaterka mnie zbyt irytowała 😅 Za to książki V.E. Schwab mam w planach, ale trylogię Odcieni magii to dostanę już chyba tylko po angielsku.. :(
    Zaczytanego maja! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz się poważnie zastanawiam czy chcę kontynuować tę serię, bo ta irytująca bohaterka mnie zniechęca.
      V.E.Schwab polecam Vicious, ja sama mam w niedalekich planach jeszcze Okrutną pieśń.
      Ja żałuję, że przy zakupie Mroczniejszego odcienia magii nie wzięłam od razu dwóch kolejnych tomów. No ale zawsze jeszcze można przeczytać w ebooku :D
      Dziękuję i nawzajem!

      Usuń
  17. Super wynik! :D
    Mi w "Te wiedźmy nie płoną" brakowało historii wiedźm, lekcji magii i opisów Salem, ale tak jest spoko. Mam pewne zastrzeżenia do kreacji bohaterów.
    Co do "Czerwonej Królowej" to Cię nie pocieszę. Mare jest tylko bardziej irytująca. Jak dla mnie z każdą częścią jest gorzej, ale i tak doczytam to dla Mavena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O co do opisów Salem to mogę się zgodzić. W sumie teraz jak nad tym myślę, to ograniczało się praktycznie do tego sklepiku w którym pracowała.
      Teraz poważnie się zastanawiam czy aby na pewno chcę kontynuować Czerwoną królową. Ciągle widzę jakieś komentarze, że nie warto, a ja nie mam ochoty tracić czasu na słabe książki

      Usuń
  18. W kwietniu też miałam styczność z Unorthodox, co prawda nie z książką, ale serialem, który choć z początku myślałam, że zupełnie nie w moim typie, to wciągnął mnie jak diabli i zajął mi tylko dwa dwuodcinkowe posiedzenia, świetna produkcja! :)
    Udanego maja!

    OdpowiedzUsuń
  19. Mroczniejszy odcień magii jest świetny - kolejne tomy w moim mniemaniu są jeszcze lepsze. Co do Czerwonej Królowej... Jak dla mnie im dalej tym gorze, choć czytałam tylko dwa tomy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam podobne odczucia co do Elity i rzeczywiście 3 tom jest o wiele lepszy, a zakończenie może trochę zszokować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n