Przejdź do głównej zawartości

Czytelnicze podsumowanie lipca. Rok bloga!-Zacisze Książkoholiczki

Cześć wszystkim!

Na początku jest krótki wstęp na temat roku mojego bloga, a dalej będzie podsumowanie

Dokładnie rok temu, na tym blogu pojawił się pierwszy post. Nie mogę uwierzyć, że minęło już tyle czasu. Pamiętam jak się z tym męczyłam i ile miałam z tym problemów, bo nie miałam pojęcia jak to wszystko działa :D I o ironio, rok temu, zakładając bloga i pisząc pierwszą recenzję, również mój laptop był w naprawie :D
Jestem niesamowicie szczęśliwa, że odważyłam i zdecydowałam się to zrobić. Wiele się przez ten rok nauczyłam i poznałam cudownych ludzi. Dzięki blogowi założyłam też bookstagrama i pokochałam robić zdjęcia.  Mimo, że miałam momenty, głównie na początku, kiedy zastanawiałam się, czy to co robię ma sens, cieszę się, że się nie poddałam. Teraz kocham to robić jeszcze bardziej i nie wyobrażam sobie stąd odchodzić.

I bardzo dziękuje każdemu, kto przez ten rok przeczytał choćby jedną moją recenzję, zostawił komentarz albo zaobserwował. To wszystko daje ogromną motywację i energię.Dziękuje!

CO PRZECZYTAŁAM?
Większość książek przeczytanych w lipcu była bardzo dobra, więc jestem zadowolona :D


Okrutny książę. Tom 1
1. Okrutny książę-Holly Black

Nigdy nie byłam fanką elfów w fantastyce. Tu też nie mogę powiedzieć, że byłam nimi zachwycona, ale mimo wszystko całokształt mi się podobał. Początek mnie nie porwał, dopiero pod koniec zaczęło się więcej dziać, i wtedy naprawdę się wciągnęłam i nie mogłam oderwać. Nie polubiłam żadnego bohatera, ani z żadnym się nie zżyłam. Do samej Jude miałam neutralny stosunek, nie irytowała mnie, ale też nie zależało mi, żeby dobrze na tym wszystkim wyszła



Nienawiść, którą dajesz - Angie Thomas - książka
2. The hate u give: Nienawiść którą dajesz-Angie Thomas

Świetna książka o rasizmie, o tym jak w Ameryce są traktowani czarnoskórzy. Otwiera oczy i daje do myślenia. Wszystko jest opowiadane z perspektywy czarnoskórej nastolatki, której przyjaciel został zastrzelony przez policjanta. Aż trudno mi na taki temat cokolwiek napisać, mam kilka uwag, nie jestem tą książką całkowicie zachwycona,  ale i tak uważam, że jest to ważna książka, która zdecydowanie jest warta uwagi.


Cinder. Saga Księżycowa. Tom 1 - BEZPŁATNY ODBIÓR w 130 księgarniach lub wysyłka za 7,99 zł

3. Cinder-Marissa Meyer

Niesamowite pomieszanie retellingu Kopciuszka z science fiction. Nigdy nie zaznajomiłam się bliżej z tym gatunkiem, ale tutaj bardzo mi się podobał. Główna bohaterka jest cyborgiem i mechanikiem. Końcowy zwrot akcji jest przewidywalny, od początku można się go domyślić, ale i tak uważam, że książka jest bardzo ciekawie poprowadzona, a to, że nie byłam zaskoczona nie przeszkadzało mi aż tak bardzo. Z chęcią sięgnę po kolejne części, bo słyszałam, że są jeszcze lepsze niż Cinder.


Znalezione obrazy dla zapytania dziesięć płytkich oddechów


4. Dziesięć płytkich oddechów-K.A Tucker

Dla mnie najsłabsza książka tego miesiąca. Zostań ze mną bardzo mi się podobało, od tej książki oczekiwałam czegoś podobnego. Zabawnego, lekkiego ale poruszającego problem który skłania do refleksji. Nie do końca tak było. Najgorzej wspominam główną bohaterkę, Kacey. Rozumiem czemu tak się zachowywała, to co przeżyła było okropne i przez to stała się osobą chłodną, podchodzącą do ludzi z dystansem, nie wchodzącą w głębsze relacje. No, ale z Trentem oczywiście było inaczej, od razu chciała się na niego rzucić, nie mogła przestań o nim myśleć a potem ta ich relacja dosyć szybko postępowała. Nie pasowało mi to kompletnie do postaci, którą autorka wykreowała na początku.

Znalezione obrazy dla zapytania trust again i feel again5. Trust again-Mona Kasten

Ta seria, mimo, że opiera się na utartych schematach jest bardzo urocza i przyjemna, i ja ją uwielbiam. Dawn jest słodką i pozytywną postacią mimo, że zmaga się z nieprzyjemną przeszłością. To, że zarabia z pisania powieści erotycznych i nie chce mówić temu nikomu, bo boi się reakcji najbliższych dodaje jej charakteru i oryginalności. Spencera polubiłam jeszcze bardziej niż Kadena. Ma trudno w życiu, ale mimo to nie traci energii i humoru. Dopóki nie poznał Dawn, był podrywaczem, ale odkąd się znają próbuje umówić się na randkę tylko z nią. Naprawdę oboje są świetnymi postaciami i ich uwielbiam :D

Współlokatorzy Beth O`Leary Wysyłka: 17.05
6. Współlokatorzy-Beth O'leary

Kolejna przyjemna i urocza książka. Główni bohaterowie są bardzo interesującymi postaciami z ciekawymi historiami. Są barwni i nie da się ich nie lubić. Tiffy jest niesamowicie pozytywna, szalona i oryginalna. Lubi podkreślać to swoim ubiorem. Fajne jest to, że jest również bardzo wysoka i ruda. Nie jest drobną, niziutką brunetką, która uwielbia dżinsy i sweterki. Leon za to jest raczej spokojny i cichy, czasami wycofany. Te wykreowanie postaci jest świetne i wiele dodaje do książki.

Znalezione obrazy dla zapytania co przyniesie wieczność
7. Co przyniesie wieczność. Jennifer L. Armentrout

Podeszłam do tej pozycji bez większych oczekiwań. Nawet trochę się bałam, bo nie przepadam za nieśmiałymi bohaterkami, które dają sobą pomiatać, a Mallory dosłownie nie odzywała się do osób, którzy nie byli jej adopcyjnymi rodzicami lub najlepszą przyjaciółką. Momentami faktycznie było to irytujące, ale nie aż tak bardzo jak myślałam. Po tym, że książka liczy 576 stron, można oczekiwać, że będzie dużo akcji. Ale nie, autorka najbardziej skupiła się na traumie, po okropnym dzieciństwie Mallory i Ridera, i na powolnej, dokładnej i bardzo dobrze zrobionej zmianie Mallory. Może nie będzie to moja ulubiona książka, ale zachwycił mnie sposób pisania autorki, która ma naprawdę dobry warsztat. Jestem pewna, że będę chciała sięgnąć po inne książki tej autorki.

8.Feel again-Mona Kasten

Znalezione obrazy dla zapytania feel againJest to najlepszy tom z całej serii, jestem zachwycona tym, że Sawyer, dostała własną książkę. W Begin Again została przedstawiona bardziej jako ten ''zły charakter''. Dlatego byłam bardzo ciekawa, jak to będzie gdy poznamy jej perspektywę i się nie zawiodłam. Fajnie było dla odmiany dostać coś co wychodzi poza schematy. Najczęściej w książkach młodzieżowych, główne bohaterki są dobre, zawsze wiedzą co powiedzieć, przez co czasami są nawet nijakie. Sawyer jest totalnym przeciwieństwem. Buntowniczka, oschła, podchodząca do ludzi z dystansem, lubiąca spać z różnymi chłopakami, przez co ma niezbyt dobrą opinię. Jednak dzięki temu polubiłam ją najbardziej ze wszystkich głównych bohaterek tej serii. A Issac jest bardzo nieśmiałym nerdem, który nie umie rozmawiać z dziewczynami, a na samą myśl o tym się rumieni. Nie podobało mi się tylko to, że potrafił zawstydzać się przez błahostki, ale gdy przyszło co do czego, to potrafił być pewniejszy siebie niż niejeden chłopak.

Gus - Holden Kim - książka
9.Gus-Kim Holden

Kolejna wzruszająca książka Kim Holden. Ta jednak nie połamała mi serca tak jak Promyczek, tylko kończąc jej czytanie miałam na ustach uśmiech. Chociaż na początku, gdy Gus wspominał Kate było mi okropnie przykro. Nie sądziłam, że nadal będzie to wywoływało we mnie takie emocje. I po prostu uwielbiam cytaty z tych książek.

,,Twój charakter, twoje serce, twoja dusza - tylko one się liczą, ponieważ decydują o tym kim naprawdę jesteś. A cała reszta - wygląd, posiadane rzeczy? To tylko nieistotne dodatki.''


Najlepsza książka: Gus
Najgorsza książka: Dziesięć płytkich oddechów



CO WSTAWIŁAM?

RECENZJE

-Vicious:Nikczemni-V.E Shwab

-Aleo.Burza na północy-Tomasz Mękina

INNE POSTY

-Czytelnicze podsumowanie czerwca


JAKIE MAM PLANY NA NASTĘPNY MIESIĄC?

Mój laptop jutro idzie do naprawy, telefon od dwóch tygodni jest w serwisie i końca jego pobytu tam nie widać. Ale za to coraz bardziej zbliżam się do przeczytania Dworu cierni i róż :D
A moje plany na sierpień? Nic związanego z blogiem ani książkami. Oczywiście będę czytała i coś wstawiała, ale będzie tak jak zawsze. Za to będę spędzała czas z rodziną, bo w sierpniu wszyscy są w domu, spotykała się ze znajomymi, których przez cały lipiec praktycznie nie widziałam. Może zacznę więcej wychodzić z domu, bo powoli zamieniam się w wampira :D

Podzielcie się swoimi planami na sierpień, napiszcie czy czytaliście jakieś wymienione przeze mnie książki i pochwalcie się swoimi wynikami w lipcu!

Do kolejnego posta!

Natalia

Bookstargam: zacisze_ksiazkoholiczki18
Kontakt/Współpraca; zacisze.ksiazkoholiczki@wp.pl





Komentarze

  1. Gratuluję roku istnienia bloga i życzę dalszego rozwoju ;). Super, że udało Ci się przeczytać aż 9 książek. Nie znam akurat żadnej z nich, ale "Współlokatorów" mam w planach czytelniczych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :D Współlokatorów polecam, bardzo przyjemna i lekka książka

      Usuń
  2. Wielkie gratulację z okazji pierwszych urodzin bloga! I jeszcze więcej radości z jego prowadzenia! :) Ja w lipcu nie przeczytałam wprawdzie tylu książek, bo tylko 5, ale cieszę się, że znalazłam czas na nie, bo spędzam codziennie w pracy po 9 godzin i czasami po powrocie oczy zamykają się same. Bardzo chciałam przeczytać Gus, ale najpierw na pewno sięgnę po Promyczka. Może nawet już w sierpniu... :)

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z Książkowoholizm :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje!
      To i tak świetny wynik, ja w takim wypadku pewnie nawet nie dałabym rady przeczytać 5 książek :D Koniecznie sięgaj po Promyczka! Jest to co prawda cegła, ale uważam, że naprawdę warto. Na końcu ryczałam i nie mogłam się pozbierać przez kilka dni :D
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Gratuluję rocznicy! ;) a "Okrutny książę" czeka u mnie na półce, zobaczymy jak mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję pierwszej rocznicy :) Z przeczytanych przez ciebie pozycji zaliczyłam Okrutnego Księcia i Współlokatorów, obie mi się podobały., do Cinder się zbieram już dobre pół roku i zebrać nie mogę. Bardzo za to mnie cieszy, że zamierzasz zabrać się za Dwory i już nie mogę doczekac się Twojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Zamierzam przeczytać Dwory od roku, ale czuję, że w sierpniu wreszcie to zrobię :D A Cinder bardzo polecam!

      Usuń
  5. THUG uwielbiam! Życzę Ci jeszcze wielu lat w blogosferze i na Ig ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana, gratuluję pierwszej rocznicy bloga i życzę wielu wspaniałych kolejnych! Wszystkie z przeczytanych przez ciebie książek posiadam na liście "to read" XD
    A "Dwór..." czytaj szybko bo ta trylogia jest genialna ♥ jestem ciekawa twojej opinii o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! U mnie ta lista, zdaje się nie mieć końca :D Za Dwory próbuję zabrać się od roku, to najbardziej odkładana książka na mojej półce, ale w sierpniu naprawdę się zawezmę i ją wreszcie przeczytam :D

      Usuń
  7. Gratuluję rocznicy i życzę kolejnych wielu lat blogowania. :) Sporo książek udało Ci się przeczytać. U mnie były 4 książki, ale ostatnio coś mniej czytam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Nie ma co się zmuszać, to i tak świetny wynik :)

      Usuń
  8. Seria Again Mony Kasten jest świetna! Trust Again jest moją ulubioną częścią :D Polecam jej serię Save, też będziesz zadowolona :) Okrutnego księcia także czytałam i też byłam zadowolona :) I gratuluję urodzin bloga, oby tak dalej :)

    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba każdy przez to przechodził - ja też często zastanawiam się czy prowadzenie bloga ma sens i często brak mi motywacji... A co do lipca - mój był owocny, bo udało mi się przeczytać 12 książek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję wyniku i życzę, żeby w sierpniu też tak dobrze ci poszło :D

      Usuń
  10. Urodziny bloga to zawsze fajna sprawa :) gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oby więcej takich rocznic!
    Bardzo lubię Kopciuszka, dlatego przymierzam się do "Cinder", momentami, tak jak na przykład teraz, bardzo chcę po nią sięgnąć, ale potem zapominam i czekam aż znów gdzieś ją zauważę. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Dla mnie jest to coś zupełnie innego, bo zwykle nie czytam science fiction, ale połączenie tego gatunku z retellingiem, jest bardzo fajnym pomysłem. Teraz kończę już drugi tom czyli ''Scarlet'' i już nie mogę doczekać kiedy zabiorę się za ''Cress'' :D Ale rozumiem cię całkowicie, też tak mam z niektórymi książkami :P

      Usuń
  12. O a mi się książka "Dziesięć płytkich oddechów" podobała, ale to była moja pierwsza książka tej autorki :) W sumie przeczytałam wszystkie książki tej autorki jakie są dostępne w Polsce i najmilej wspominam "Chroń ją", "Cztery sekundy do stracenia", "Jedno małe kłamstwo" oraz "Przez niego zginę" :) Najmniej do gustu przypadła mi książka "Zostań ze mną"...:) "Okrutny książę" i "Gus" mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam tylko ''Zostań ze mną'' i ''Dziesięć płytkich oddechów'' i z tych dwóch książek, to ta pierwsza o wiele bardziej mi się podobała :D Chociaż mimo wszystko to planuję przeczytać jeszcze jakąś książkę tej autorki, prawdopodobnie będzie to ''Jedno małe kłamstwo''. A książkę ''Gus'' bardzo polecam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim! Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki. CO PRZECZYTAŁAM? Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik. 1. Czerwona królowa-Victoria Aveyar d Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego. 2. Elita-Kiera Cass Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie iryto

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n