Przejdź do głównej zawartości

Mój TBR na wakacje












Cześć wszystkim!
Wakacje już trwają w najlepsze, a dopiero zdecydowałam się stworzyć listę książek, które chcę podczas nich przeczytać. Większość z tych książek odkładam już od bardzo długiego, zbyt długiego czasu. A kiedy jest lepszy moment na ich wyczytywanie niż podczas dwóch miesięcy wolnego?

Małe kobietki chciałam przeczytać już od dobrych trzech miesięcy. Ostatnio zaczyna ciągnąć mnie do klasyki. Zacznę od Małych kobietek, a potem zobaczę co dalej, Może Wichrowe wzgórza albo Zabić drozda.
Małe Kobietki / Dobre Żony - Alcott May Louisa | Książka w Sklepie ...

Dwór skrzydeł i zguby jest to ponad 800 stronicowa cegiełka, do której miałam już jedno podejście. Jednak nie dałam rady jej skończyć przez brak czasu. W wakacje nie powinnam mieć z tym większych problemów, dlatego uważam, że to wreszcie idealny czas.
Dwór cierni i róż. Tom 3. Dwór skrzydeł i zguby (Sarah J. Maas ...

Uwolniona. Jak wykształcenie zmieniło moje życie to literatura faktu. Muszę przyznać, że często sięgam po ten gatunek. Jednak ta książka szczególnie mnie zaintrygowała właśnie z uwagi na to, że Tara Westover, czyli autorka pochodzi z rodziny mormonów i nie miała dostępu do edukacji. Myślę, że mogę z tego sporo wynieść.

Uwolniona - Literatura faktu - Czarnaowca


Obsydian to pierwszy tom serii Lux. Dwie osoby, którym opiniom ufam, już mi to bardzo polecały, dlatego to już najwyższy czas, żeby po nią sięgnąć. W dodatku niedawno pod wpływem okazji kupiłam drugi tom, więc mam jeszcze większą nadzieję, że się nie zawiodę.
Obsydian. Seria Lux. Tom 1 (edycja specjalna)


Nie czytałam jeszcze nic Gayle Forman i Ten jeden dzień będzie pierwszą książką. Głównie zwróciłam na nią uwagę właśnie ze względu na występujący wątek podróży. Uwielbiam takie motywy, więc jeśli znacie takie książki, możecie mi polecić, z chęcią się zainteresuję.

Stażystka odbiła się naprawdę dużym echem na bookstagramie. A Alicja Sinicka nie próżnuje i można przeczytać coraz więcej jej książek. Ja jednak obiecałam sobie, że zacznę od Stażystki, a później ewentualnie przejdę do Obserwatorki lub Winnej.

W czerwcu wyszła już druga część Królestwa mostu, więc wypadałoby zabrać się wreszcie za pierwszą. Bardzo mnie ciekawi, bo słyszałam mnóstwo dobrych opinii.
KRÓLESTWO MOSTU - Ceny i opinie - Ceneo.pl

Pierwszy tom Szklanego tronu bardzo mi się podobał i już nie mogę się doczekać, aż zabiorę się za Koronę w mroku. W ogóle ja bardzo lubię twórczość Mass, więc podchodzę do niej już bez żadnych obaw.
Szklany Tron. Tom 2. Korona w mroku - Ceny i opinie - Ceneo.pl

O książce Siedmiu mężów Evelyn Hugo było kiedyś bardzo głośno w książkowej społeczności i miała wielu zwolenników. Ja szczerze mówiąc, dopiero teraz się nią zainteresowałam. A dokładniej mówiąc wtedy, kiedy zobaczyłam ją do kupienia za 15 złotych :P
Siedmiu mężów Evelyn Hugo

I ostatnia książka, która została wybrana w głosowaniu na moim instagramie i którą też bardzo chcę przeczytać, czyli Słowik. Nie czytam takiej tematyki, ale sporo książek, tak jak ta, w tym TBR jest na próbę. Chcę trochę wychodzić poza swoją strefę komfortu lekkich młodzieżówek czy fantastyki, ewentualnie thrillerów i czasami sięgnąć po coś cięższego. 
Słowik

A wy robicie takie listy do przeczytania? Macie jakieś specjalne plany na tegoroczne wakacje?

Natalia
Kontakt: zacisze.ksiazkoholiczki@wp.pl





Komentarze

  1. Nie mam listy, płynę z prądem ;D ale parę książek z Twojej tez bym chętnie przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już list nie robię, no chyba że tylko sobie układam taką w myślach :D Też chcę przeczytać Małe kobietki chociaż mam wobec nich trochę obaw i na razie powstrzymuję się z zakupem. Co do Siedmiu mężów... to mam wrażenie, że jestem jedną z nielicznych osób którym ta książka się nie podobała.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z twojego TBRu czytałam tylko Słowika. ,,Królestwo mostu" i ,,Stażystkę" zaczęłam, ale nie skończyłam. Też planuję przeczytać ,,Siedmiu mężów Evelyn Hug''

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś kolejną osobą, która przypomniała mi o "Stażystce", która zerka na mnie na półce, by ją w końcu przeczytać 😁 Udanych lektur 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tytuły sobie wybrałaś kochana. Z całego serca polecam Stażystkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na recenzję książek Sarah J. Maas! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zrobię ogólne omówienie twórczości Mass gdy skończę Dwory i zabrnę dalej w Szklanym tronie :D

      Usuń
  7. Myślę, że książkami autorstwa Sarah J. Maas się nie zawiedziesz. Ja się w nich zakochałam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja lista książek, które chcę przeczytać liczy na ten moment przeszło 900 pozycji i stale rośnie, bo wciąż natrafiam na coś nowego, coś ciekawego, co chciałabym przeczytać. Jeszcze wciąż mam złudzenia, że do grobowej deski wyzeruję tę listę... Chociaż już coraz mniejsze. ;) Z Twoją listą pokrywają mi się "Małe kobietki", "Uwolniona" i "Słowik". Miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam 3 część Dworów, o której ciężko mi już cokolwiek powiedzieć, ale myślę, że jak już się wgryziesz, to przez nią przepłyniesz, i Siedmiu mężów Evelyn Hugo, ta pozycja jest zdecydowanie warta uwagi, zdecydowanie jedna z lepszych, które przeczytałam w tym roku, a ten szum w Internecie nie był z byle powodu! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba widzę kilka tytułów dla siebie. :) W wolnym czasie przejrzę jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim! Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki. CO PRZECZYTAŁAM? Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik. 1. Czerwona królowa-Victoria Aveyar d Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego. 2. Elita-Kiera Cass Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie iryto

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n