Przejdź do głównej zawartości

Świąteczny book tag

 Cześć wszystkim! Dziś dla rozluźnienia przed świętami stwierdziłam, że idealny będzie book tag. A, jako że lubię narzekać The Grinch book tag znaleziony przeze mnie na blogu Książkownia wydał mi się wręcz stworzony dla mnie.

Oryginalnie tag stworzył Thoughst of Tomes

1. Połowa lampek na choince jest wypalona : Książka która zaczynała się dobrze, ale potem zleciała jak z górki  

U mnie jest to Hazel Wood. Miałam do tej książki dwa podejścia, i za każdym razem za połową stawałam i nie mogłam ruszyć dalej. Na początku była to dosyć zwykła, chociaż nadal intrygująca młodzieżówka. Przyjemnie się to czytało. Za połową co prawda zaczęło się więcej dziać, ale był to jeden wielki chaos, który czytałam z trudem. Przyznaję się, niektóre zdania omijałam albo przelatywałam wzrokiem, bo po prostu nie mogłam inaczej.



2. Irytująca Ciocia Basia nie chce zostawić cię w spokoju : Średniawa książka, którą wszyscy się zachwycają

 Wydaje mi się, że jest sporo takich książek. W pierwszej chwili pomyślałam o Te wiedźmy nie płoną, ale zauważyłam, że po początkowej fali zachwytu ze strony większych booktuberów, przyszła fala krytyki od wielu osób, które skuszone po nią sięgnęły. Dla mnie jest to po prostu średniak i pasowałoby idealnie, gdyby nie to, że w sumie nie zbiera już takich zachwytów. Na pewno do tej kategorii pasują też książki Klaudii Bianek, które są w porządku, ale praktycznie nigdy mnie nie porywają ani nie wzbudzają lawiny emocji. Seria Dary anioła, a przynajmniej dwa pierwsze tomy, które czytałam, też nie wzbudziły we mnie zachwytu. I może też dobrze pasować Trzy kroki od siebie, bo pamiętam, że się trochę wzruszyłam, ale nie zrobiła na mnie takiego wrażenia, nie zmieniła nic, nie przetrwała nawet próby czasu, bo aktualnie ledwo pamiętam, że ją czytałam,





3. Twoje pupile nieustannie przewracają świąteczne dekoracje : Wybierz bohatera który sporo napaskudził (nie może to być czarny charakter!)

Lara z Królestwa mostu. Mimo że naprawdę ją uwielbiam i mam ochotę jeszcze raz przeczytać oba tomy, napaskudziła to spory eufemizm. 


4. Słyszysz jak twoi rodzice wystawiają prezenty i dowiadujesz się, że Święty Mikołaj nie istnieje : Książka która została ci zaspojlerowana

Notorycznie spojleruję sobie seriale, nawet proszę innych, żeby powiedzieli mi, co się stanie, ale z wybraniem takiej książki mam problem. Zwykle sama gdzieś niechcący przeczytam, czy jak w przypadku Będziesz moja niechcący otworzyłam na ostatniej stronie, gdzie był gigantyczny spojler. Ewentualnie jakieś drobne spojlery do popularnych serii jak Igrzyska śmierci, Dwory czy Szklany tron, ale to nieuniknione.


5. Widok z okna przysłania Ci gruba warstwa śniegu : Bohater, którego po prostu nie mogłeś zrozumieć

Główna bohaterka Witchborn. To nie tak, że ja jej nie lubiłam, była mi po prostu obojętna. Ale kompletnie nie mogłam zrozumieć jej przemyśleń ani decyzji! Czuję, że byśmy się nie dogadały.


6. Należysz do jedynej w swoim rodzaju grupy singli, a wszędzie wokół słyszysz Mariah Carey i jej "All I Want For Christmas" :  Książkowa para, której nie możesz znieść

Zauważyłam, że jest mało par, których nie mogę znieść. Jak już to przez to, że nie lubię bohaterów. Ale w Negatywie szczęścia jest combo, bo nie mogę znieść i ich relacji i samych postaci. I o ile pierwszy tom mogłabym nawet nazwać przyjemnym, tak drugi to koszmar. Nienawidzę głównej bohaterki, która jest hipokrytką i zachowuje się absurdalnie. Między Saszą a Alessandrem faktycznie iskrzyło i była ta chemia, ale gdy ich relacja stawała się poważniejsza, tym bardziej była absurdalna. Nie słuchali się, wiecznie kłócili, zamykali sobie usta pocałunkami. Świetne podstawy do udanego związku, nie ma co. 


7. Nie możesz się pozbyć tego szorstkiego, wełnianego swetra, który otrzymałeś na święta lata temu : Wybierz kilka książek, które siedzą na twojej półce już trochę czasu, jednak brak ci motywacji by je przeczytać, mimo to nie masz serca się ich pozbyć.

Oj ich jest sporo. Kiedyś miałam taki okres, że kupowałam książki, jak tylko widziałam przeceny. I to był spory błąd.  Na pewno jest to Ból za ból, Miłość która przełamała świat, Światło, Dzieci Edenu, Silver-i na tym skończę, bo wymienianie wszystkich zajęłoby zbyt długo. 


8. Babcia odleciała na reniferku : Bohater, którego śmierć cały czas nie możesz przeboleć 

UWAGA SPOILERY

Osoby, które nie czytały Promyczka i Szóstki wron, niech lepiej pominą moją odpowiedź.

Minęły już dwa lata odkąd czytałam Promczyka, a ja nadal nie mogę przeboleć śmierci Kate. Już od dawna chcę zrobić reread, ale boję się przeżywać tego jeszcze raz. No i śmierć Matthiasa w Królestwie Kanciarzy. Naprawdę było mi przykro, miałam nadzieję, że wszystkim się uda. Swoją drogą tego też muszę zrobić reread.


9. Wszystkie centra handlowe są okropnie zatłoczone : Seria, która ma za dużo tomów/za bardzo się ciągnie.

To nie jest do diabła love story mogłoby być jednotomówką. Ale w porządku, drugi tom jeszcze mógł być. Ale po co robić jeszcze trzeci! Mimo że bardzo lubię Julię Biel, tak zupełnie nie rozumiem przeciągania tej serii. Dla mnie kłótnie Elli i Jonasza już w drugim tomie były bezsensu i naciągane.

 

10. Grinch : Bohater którego nienawidzisz (nie może to być zły charakter!)

Trudny wybór. Ale wybiorę tutaj coś, co czytałam dosyć niedawno, czyli My secret youtube life i Melisse. Ależ to była okropna bohaterka! Czy autorka miała kiedyś do czynienia z 16-latkami? Bo na moje oko tak się nie zachowują. Melissa była tak infantylna i głupiutka. Niesamowicie mnie irytowała. Po prostu gdy tylko czytałam jej perspektywę, skakało mi ciśnienie. Cała ta książka była słaba, ale postać Melissy jeszcze to spotęgowała. 



Z okazji świąt życzę wam zdrowia, szczęścia, spełnienia marzeń. Życzę, żeby udało wam się spędzić je chociaż w gronie najbliższych. Mam nadzieję, że będzie to dla was czas odpoczynku i chwila wytchnienia od otaczających nas problemów. Wesołych świąt!


Komentarze

  1. 1. (zaniepokoiłaś mnie tą opinią o Hazel Wood, czytałam same zachwyty nad książką i planowałam ją kupić)
    "Królowa niczego", ostatnia część "Okrutnego księcia" jak poprzednie dwa tomy mnie zachwyciły intrygami i nietypowymi postaciami tak ta poszła w klasyczne zagrania, im dalej tym gorzej
    2. Zgadzam się z "Darami anioła", nie powiem że były złe ale nie aż tak zachwycające jak wszyscy mówili. I u mnie jeszcze "Szklany tron" przynajmniej po pierwszym tomie, może potem zmienię zdanie
    3. Tu mi nic nie przychodzi do głowy
    4. kontynuacja trylogii rywalek "Następczyni" i "Korona", ogólnie moja przyjaciółka nie potrafi się powstrzymać od spoilerowania
    5. Kompletnie obojętny był dla mnie Lorkin, główny bohater trylogii Zdrajcy
    6. Para z "Raw", zachowanie bohaterki, jej wybaczanie wszystkiego było bardzo niezdrowe
    7. wolę się nie zastanawiać by nie załamać się nad ilością takich książek
    8. SPOILER "PANI JEZIORA" - całej drużyny Geralta, czytałam Wiedźmina lata temu a nadal pamiętam to zaskoczenie i smutek
    9 Pretty Little Liars, nawet nie przeczytałam wszystkich tomów tyle ich było. A intryga coraz bardziej naciągana. "Slammed", trzeci tom był praktycznie przepisaniem jedynki
    10. Często bohaterowie mnie irytują, ostatnio "Eadlyn" z "Następczyni"

    Tobie też Wesołych Świąt, chwili relaksu i zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Pretty Little Liars oglądałam jedynie serial, ale też był już zbyt przeciągany. A jestem przerażona ilością tomów tej serii!
      Niedługo będę czytała "Następczynię" i już się boję głównej bohaterki.

      Usuń
  2. Świetnie ci to wyszło kochana. Może w przyszłym roku zrobię u siebie.

    Wesołych, spokojnych, rodzinnych świąt spędzonych w atmosferze wzajemnej życzliwości i miłości życzę kochana Tobie i Twoim najbliższym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy tag. W przed ostatnim pytaniu wskazałabym ,,Słodkie kłamstewka".
    Wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Dużo zdrowia i uśmiechu na każdy dzień.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam jedynie serial i mogę się zgodzić. Ale jestem przerażona ilością tomów tej serii!

      Usuń
  4. Jak ja lubię takie wpisy :) Od razu człowiekowi milej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim! Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki. CO PRZECZYTAŁAM? Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik. 1. Czerwona królowa-Victoria Aveyar d Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego. 2. Elita-Kiera Cass Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie iryto

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n