Przejdź do głównej zawartości

Czytelnicze podsumowanie lutego-Zacisze Książkoholiczki

Cześć wszystkim!
Jak minął wam ten miesiąc? U mnie nawet w porządku. Sporo się pouczyłam, poczytałam, porobiłam zdjęcia, więc jak na mnie był to produktywny miesiąc :D Wzięłam też udział w maratonie czytelniczym, więc to też przyczyniło się po części do większego czytania.


CO PRZECZYTAŁAM?
Przeczytałam 8 książek. Dla mnie to naprawdę dobry wynik. Miałam też ferie, to pewnie głównie dlatego, ale w dni szkolne też udało mi się sporo poczytać.
Znalezione obrazy dla zapytania kroniki jaaru czarny amulet


1. Kroniki Jaaru. Czarny Amulet-Adam Faber
Liczba stron: 500

Słabo już pamiętam poszczególne części, bo wszystkie już powoli mi się zlewają, ale na pewno była to lepsza część niż pierwsza. Kompletnie nie pamiętam kiedy ją czytałam. Byłam pewna, że było to styczniu, ale zapisałam, że na początku lutego. W podsumowaniu stycznia tez tego nie ma. Ale ja nie mam pojęcia kiedy to przeczytałam😂


SÅ‚oÅ„ce też jest gwiazdÄ…2. Słońce też jest gwiazdą-Nicola Yoon
Liczba stron: 336

To też była bardzo dobra książka, mimo, że moim zdaniem nierealna, to jednak zakończenie nie było przesłodzone. No i były bardzo przyjemne przemyślenia filozoficzne, które tak lubię u tej autorki.
Niedługo pojawi się recenzja, która miała już dawno się pojawić, bo jest już gotowa, ale jakoś tak wyszło, że wstawiałam inne posty.
 Wiem, jestem beznadziejna w planowaniu postów.



Wigilia Dnia Zmarłych - Zając Filip
3. Wigilia dnia zmarłych-Filip Zając
Liczba stron: 142

Ta książka była dla mnie zdecydowanie najsłabszą w tym miesiącu,  ale to gównie dlatego, że to nie mój klimat i zwykle takich książek nie czytam. Przez większą część książka, była nudna i mi się dłużyła. Było bardzo dużo przemyśleń filozoficznych, jednak bardziej trafiają do mnie te Nicoli Yoon. Zakończenie było niesamowite, nieprzewidywalne ale brutalne.

Znalezione obrazy dla zapytania drogi evanie hansenie

4. Drogi Evanie Hansenie-Val Emmich
Liczba stron: 352

Byłam bardzo ciekawa tej książki, głównie dlatego, że jest na podstawie musicalu. I naprawdę się nie zawiodłam, przeczepiłam się w recenzji chyba dwóm rzeczom, ale oprócz tego naprawdę bardzo dobra książka i świetnie wpleciony wątek muzyki, żeby jednak po musicalu coś zostało, to jedna z ważniejszych postaci właśnie interesowała się śpiewem i sama pisała piosenki.

Podobny obraz


5. Kroniki Jaaru. Siedem Bram.-Adam Faber

Liczba stron: 552

Co kolejny tom to coraz lepszy. Może nie są to genialne książki pod względem warsztatu i wykreowania postaci, ale cały ten świat i magia jest cudowna. I po prostu przeniknęłam w ten świat całkowicie. I do tego na końcu tego tomu zdarza się taka rzecz, przez którą aż chce się czytać dalej.

Znalezione obrazy dla zapytania czy wspominaÅ‚am że ciÄ™ kocham6. Czy wspomiałam, że Cię kocham?
Liczba stron: 408

Szykuję recenzje, ale mimo wszystko powiem wam, że bardzo się zawiodłam. Przyjemnie i szybko się czytało, dało się zrelaksować, ale to tyle jeśli chodzi o miłe słowa dla tej książki. Fabuła denna i przewidywalna. Koniec bardzo słodki mimo, że nie wszystko poszło w stronę której mogliśmy się spodziewać. Ale nie skończyło się idealnie tylko dlatego, że to trylogia. Nie czytałam jeszcze kolejnych dwóch tomów, ale z opisu 2 wnioskuję, że nie są bardzo potrzebne.  Gdyby autorka zmniejszyła ilość etapu zakochania z trzech dni do dwóch spokojnie zmieściła by się w jednym tomie. Ale przeczytam drugi tom i zobaczę czy będzie lepiej. Oby było.
Znalezione obrazy dla zapytania igrzyska śmierci

7. Igrzyska śmierci-Suzanne Collins.
 Liczba stron: 352

Jestem tak bardzo szczęśliwa, że wreszcie przeczytałam chociaż ten pierwszy tom igrzysk. Ale wiem, że na pierwszym się nie skończy i niedługo muszę przeczytać kolejny. Bo ta książka naprawdę jest genialna. Styl pisania bardzo mi pasował



Znalezione obrazy dla zapytania żniwiarz 18. Żniwiarz. Pusta noc.-Paulina Hendel.
Liczba stron: 432

Na początku nie byłam pewna czy mi się spodoba i trudno było się przestawić na polskie imiona. Wszystko rozgrywało się też w polskim małym miasteczku. Ale koniec końców czuję pewnego rodzaju dumę, że jednak to polska autorka stworzyła takie cudo. Opierając się na słowiańskiej mitologii, słowiańskich wierzeniach, że wszystko rozgrywa się w polskim małym miasteczku. A koniec jest genialny.



Najsłabsza książka- Wigilia dnia zmarłych
Najlepsza książka- Igrzyska śmierci.
Liczba przeczytanych stron- 3 074



CO WSTAWIŁAM?

RECENZJE

-Obserwuję cię-Teresa Driscoll
-Wigilia dnia zmarłych-Filip Zając
-Drogi Evanie Hansenie-Val Emmich
-It ends with us-Colleen Hoover

INNE POSTY

-Czytelnicze podsumowanie stycznia
-Walentynkowy book tag


JAKIE MAM PLANY NA NASTĘPNY MIESIĄC?

Nie mam szczególnych planów. Chcę wstawiać zdjęcia na bookstagrama co drugi dzień. W tym miesiącu mi się to prawie udało, a mam sporo zapasowych zdjęć, więc z tym raczej nie będzie problemu. Oprócz tego chcę się podszkolić w pisaniu recenzji.
No i chcę zacząć oceniać książki w jakiejś skali. Tylko ja mam taki problem, że nie potrafię😂 Nie umiem oceniać książek np 5/10. Dlatego zastanawiam się czy nie będzie to skala taka jak na lubimy czytać, żeby było mi łatwiej. Taka opisowo-gwiazdkowa. Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi, bo nie umiem tego inaczej wytłumaczyć :D Ale jeszcze nad tym pomyśleć i wy też możecie napisać co o tym sądzicie.

Pochwalcie się ile wam udało się przeczytać książek w lutym :)

Komentarze

  1. Gratuluję wyniku! Powodzenia w marcu! :D Mnie się udało przeczytać 7, z czego jestem bardzo zadowolona zważywszy na to, że mam strasznie mało czasu ostatnio - maturka za pasem :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam akurat tych książek :c u mnie luty wypadł słabo, tylko 6 książek, a jestem przyzwyczajona, że jednak czytam po te 13 :D No ale przygotowania do ślubu pochłonęły mój czas :c
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja jestem dumna z ośmiu, bo jestem przyzwyczajona do 4 miesięcznie :D Podziwiam, że dajesz radę czytać aż 13 :)

      Usuń
  3. Żadnej książki z tych nie czytałam, ale bardzo bym chciała poznać Kroniki Jaaru oraz książkę Drogi Evanie Hansenie-Val Emmich :) też zastanawiam się nad Żniwiarzem. Chyba koniec końców też się skuszę.
    Zaczytanego marca życzę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto przeczytać wszystkie te 3 książki. I również życzę zaczytanego marca :D

      Usuń
  4. Bardzo bardzo podziwiam tylu przeczytanych książek - i to tak fajnych! Ja mam ostatnio bardzo duży problem z czytaniem i nauką przez moje zaburzenia odżywiania :(
    // Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę ci zaczytanego marca i żebyś w tym miesiącu pokonała wszystkie problemy :)

      Usuń
  5. A mi ani Igrzyska, ani pani hendel nie przypadli do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pozycje! "Drogi Evanie Hansenie" czeka na przeczytanie, Igrzyska uwielbiam! W lutym przeczytałam 10 pozycji: jednak w śród nich było aż 6 powieści graficznych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wynik :) Koniecznie przeczytaj Drogi Evanie Hansenie :D

      Usuń
  7. Bardzo marzy mi się przeczytać Kroniki Jaaru. Myślę, że ten świat może mnie zainteresować.
    Świetny wynik w lutym!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim! Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki. CO PRZECZYTAŁAM? Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik. 1. Czerwona królowa-Victoria Aveyar d Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego. 2. Elita-Kiera Cass Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie iryto

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n