Przejdź do głównej zawartości

Czytelnicze podsumowanie lutego

Cześć wszystkim!
Luty był dla mnie dosyć luźnym miesiącem. W końcu miałam dwu tygodniowe ferie, podczas których naprawdę odpoczęłam. I sporo czytałam. Mój wynik przeczytanych książek jest największy od czasów wakacji. Dopiero ostatni tydzień minionego miesiąca dał mi się mocno we znaki. Przeczytałam podczas niego tylko kilkanaście stron, bo większość mojego czasu przeznaczyłam na naukę.

CO PRZECZYTAŁAM?
Właśnie za sprawą ferii było tych książek całkiem sporo, a mianowicie 10. Większość była przeciętna, ale zdarzyły się też prawdziwe perełki.

Znalezione obrazy dla zapytania: ognista królowa1. Ognista królowa-Emily R. King

Bardzo polecam, Ognista królowa jest tak samo dobra, o ile nie lepsza niż poprzedni tom.
Bardzo lubię styl pisania autorki. Nie jest rozlazły, a opisy są krótkie, ale mimo wszystko obrazowe i nie miałam problemu z wyobrażeniem sobie tego wszystkiego.
O ile niektóre zwroty akcji w trakcie książki uznałam za przewidywalne, tak zakończenie wbiło mnie w fotel. Zupełnie nie spodziewałam się tego co się stanie. I potrzebuję przeczytać już trzeci tom!

Link do recenzji: KLIK

Znalezione obrazy dla zapytania: hope again2. Hope Again-Mona Kasten

Co tu wiele mówić? Jestem ogromną fanką wszystkich książek Mony Kasten, uważam, że są idealnymi pozycjami dla fanów New Adult, Young Adult. Lekkie, świetnie napisane, wzbudzające emocje. Przez nie dosłownie się płynie. I mówcie co chcecie, że są schematyczne, typowe, wszystkie do siebie podobne. Bo to prawda, nie są odkrywcze, ale mi to zupełnie nie przeszkadza. Styl autorki, który uwielbiam, sprawia, że spod jej pióra nawet z pozoru schematyczne romansy dobrze się czyta. No i godni uwagi są jeszcze jej  bohaterowie, których trudno nie lubić.

Znalezione obrazy dla zapytania: dziewczyny znikąd ceneo
3. Dziewczyny Znikąd-Amy Reed

Książka, która podbiła moje serce i jest dobrym kandydatem do topki najlepszych książek 2020 roku. Wywołała we mnie mnóstwo emocj. Jest bardzo wartościowa, Amy Reed w zgrabny sposób pisze o tak okropnym temacie jak seksizm czy gwałt. Pokazuje też podwójne standardy, potrzebny i seksualność młodych dziewczyn. Ta książka na pewno zostanie ze mną na długo i warto, naprawdę warto ją przeczytać, chociażby, żeby przekonać się na własnej skórze, czy wami też tak wstrząśnie.

Link do recenzji: KLIK

Znalezione obrazy dla zapytania: kronika złamanych serc4. Kronika złamanych serc- Adi Alsaid

Książka jest pełną ciepła, miłości i humoru historią o radzeniu sobie z rozstaniem i złamanym sercem. Głównym tematem jest rozstanie przed pójściem na studia. Świetne jest poczucie humoru Lu. Jej rozmowy, szczególnie z Calem są po prostu genialne. A nawiązując do Cala, jego z całej książki polubiłam najbardziej. Był zabawnym, uroczym romantykiem.

Link do recenzji:KLIK


Znalezione obrazy dla zapytania: swit legend
5. Świt legend-Mariusz Walczak

 Jest to naprawdę dobra, porządnie napisana fantastyka. Dla fanów tego gatunku jak najbardziej polecam. Może i nie jest to najlepsze co kiedykolwiek czytałam, ale dobrze się przy niej bawiłam. Stylowi pisania autora nie mam nic do zarzucenia. Był w porządku. Idealnie dało się radę wrzuć w klimat tego świata. Chociaż uważam, że bohaterowie byli wykreowani zbyt pobieżnie

Link do recenzji: KLIK
Cień Melanie Raabe

6. Cień-Melanie Raabe
Historia całkowicie mnie pochłonęła. Atmosfera była hipnotyzująca i fascynująca. Chociaż odrobinkę żałuję, że nie było więcej samego Wiednia. Strona obyczajowa była bardzo rozbudowana, co skutkowało drobnymi przedłużeniami. Ale koniec zdecydowanie mi to rekompensuje.

Link do recenzji: KLIK

Znalezione obrazy dla zapytania: ktoś mnie okłamuje7.Ktoś mnie okłamuje-A.V Geiger

Druga część książki "Ktoś mnie obserwuje". Są to niby thrillery młodzieżowe, ale bardzo istotnym wątkiem, czasem nawet wysuwającym się na pierwsze tło, jest wątek romantyczny. Całość opiera się na social mediach, ich wpływie na życie człowieka. Mi się naprawdę przyjemnie czytało i pierwszy i drugi tom. Może nie czułam ogromnego napięcia i nie czekałam tylko, żeby dowiedzieć się kto tak miesza w tej całej sprawie, ale była to po prostu bardzo przyjemna książka. Nie thriller, tylko książka. Lekka, może nawet odmóżdżająca. Nie żałuję przeczytania.
Znalezione obrazy dla zapytania: niepokorni dziewczyna zogrodu

8. Niepokorni. Dziewczyna z ogrodu.

Jest to typowa młodzieżówka, czyta się ją szybko i bezproblemowo. Ale nie jest to nic wyjątkowego. I mimo, że ja zwykle nie mam nic przeciwko schematycznym młodzieżówkom, to jednak ta mnie nie porwała. Na początku irytowała mnie Kamila i jeszcze było te moje znienawidzone szybkie zakochiwanie się.

Link do recenzji: KLIK
November 99. November 9-Colleen Hoover

Naprawdę bardzo lubię książki Hoover.  I ta również była dobra. Bohaterowie byli świetni, bardzo ich polubiłam i im kibicowałam. Ale mimo wszystko tutaj mi coś nie grało. Jakoś nie mogłam się przekonać do tego spotykania się jedynie raz w roku. Pomysł sam w sobie fajny. Ale jak ja nie lubię szybkiego zakochiwania się, to co dopiero gdy spotkali się tylko 5 razy, a ich miłość była naprawdę mocna i głęboka. Chociaż tutaj jest też trochę inna sprawa, bo to jakby jest zamysł autorki co do fabuły, gdyby było wolniejsze, już cały pomysł by runął, więc nie wiem czy mogę to krytykować. I jeszcze muszę powiedzieć, że ich miłość, mimo wszystko była opisana naprawdę szczerze i mocno, że spokojnie mogliby być parą z kilkuletnim stażem.
Znalezione obrazy dla zapytania: w niewoli cienia
10. W niewoli cienia-Monika Anna Nejman

Jest to typowa powieść fantastyczna. Magiczne moce, przygody, ratowanie świata, a wszystko przez nastolatków. Dla kogo polecam? Myślę, że głównie dla młodzieży, bo starszym osobom może już zdecydowanie mniej przypaść do gustu, przez bohaterów, którzy są typowymi nastolatkami.

Link do recenzji:KLIK

CO WSTAWIŁAM?

RECENZJE

-Ognista królowa-Emily R. King
-Dziewczyny Znikąd-Amy Reed
-Kronika złamanych serc-Adi Alsaid
-Świt legend-Mariusz Walczak
-Cień-Melanie Raabe
-W niewoli cienia-Anna Monika Nejman

INNE POSTY

-Czytelnicze podsumowanie stycznia

JAKIE MAM PLANY NA MARZEC?

Oj zdecydowanie nauka. Chociaż z takich ciekawych planów, to myślę, że w marcu będę miała wreszcie prawdziwą, pełnoprawną, małą biblioteczkę. Już nie mogę się doczekać, bo teraz książki, mimo że nie mam ich tak wiele walają się wszędzie i tworzą stosy. Na pewno jeśli się uda wstawię w podsumowaniu zdjęcie i pewnie będę też pokazywała na instagramie. Chociaż aktualnie dopiero są wycinane półki, ale myślę, że pod koniec marca już będzie gotowa. Robię sobie też bana na kupowanie książek. Ostatnio trochę się zagrzebałam i to też skutkowało wyjątkowo dużą ilością recenzji i przeczytanych książek. Na marzec chyba nie mam szczególnych planów jeśli chodzi o pozycje, które chcę przeczytać. Tylko te co mam aktualnie na stoliku przy łóżku czyli Lepsza niż ja i Na krawędzi wszystkiego. Ale oprócz tego nic nie planuję.

Do następnego posta!

Natalia
Bookstargam: zacisze_ksiazkoholiczki18
Kontakt:zacisze.ksiazkoholiczki@wp.pl


Komentarze

  1. Nie czytałam żadnej z książek, które przeczytałaś w marcu, ale mam kilka w planach. Przede wszystkim Dziewczyny znikąd.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam! Jest niezwykle wartościowa i mam nadzieję, że tobie też się tak spodoba

      Usuń
  2. Gratuluje tak owocnego miesiąca;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję tak świetlnego w wyniku czytelniczego. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, wspominam cudownie November 9!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wypadł ci luty. Z twojego zestawienia czytałam tylko November 9-Colleen Hoover, też lubię książki tej pisarki😁

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że miesiąc bardzo udany - nie tylko zacna ilość książek na koncie, ale większość z nich całkiem dobra :) Trzymam kciuki, żeby podczas tej całej marcowej nauki zostało Ci trochę czasu na czytanie dla przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję udanego lutego i oby marzec wypadł jeszcze lepiej! I, oczywiście, będę trzymać kciuki za tą wymarzoną biblioteczkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z wymienionych czytałam tylko November 9 :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję Ci dobrego wyniku! Zaczytanego marca 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładny wynik, u mnie trochę mniej niestety.

    OdpowiedzUsuń
  11. Może kiedyś sprawdzę czy na mnie też tak dobrze działają książki Mony Kasten :) Fajnie, że udało Ci się poznać tyle wartych uwagi historii!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Ktoś tu kłamie-Jenny Blackhurst

Ktoś tu kłamie jest pierwszą książką Jenny Blackhurst, jaką przeczytałam, ale na swoim koncie ma ona jeszcze kilka powieści. Z ocen na lubimy czytać widziałam, że ta akurat jest najsłabsza, chociaż mi i tak całkiem się podobała.  Autor: Jenny Blackhurst Wydawnictwo: Albatros Gatunek: thriller Data wydania: 06.05.2020 Liczba stron: 384 Rok temu na elitarnym, zamkniętym osiedlu Erica Spencer umarła wskutek upadku z wysokości. A przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Było to na imprezie halloweenowej, dlatego uznano to za nieszczęśliwy wypadek. Teraz rok po tych wydarzeniach, ktoś znowu mąci pozorny spokój mieszkańców Severn Oaks  W internecie pojawia się podcast "Cała prawda o Erice". Nikt nie wie, kto może być autorem, ale zapowiada on, że wyjawi, co naprawdę stało się w noc jej śmierci. Przedstawia sześciu podejrzanych, a każdy odcinek podcastu będzie przeznaczony innej osobie. W ostatnim obiecuje zdemaskować mordercę. Mieszkańców zaczyna ogarniać panika i dystansują

Podsumowanie lutego i marca

CO SIĘ U MNIE DZIAŁO? Zrobiłam sobie nieplanowaną przerwę od instagrama i bloga , która wynikała po części z tego, że nie chciało mi się nic wstawiać, a po części, bo miałam ogromny zastój czytelniczy. Może po ilości przeczytanych książek nie będzie to tak widoczne, bo jest naprawdę niezła, ale przez cały koniec lutego i dwa pierwsze tygodnie marca nie skończyłam żadnej książki . Dopiero drugą połową mocno nadrobiłam. Najciekawsza książkowa rzecz, która się zdarzyła, to powiększenie półek na książki.  Dokładnie rok temu miałam robione pierwsze półki, a teraz doszła kolejna kolumna. Przez 2020 rok naprawdę przesadzałam z ilością kupowanych książek, chociaż z ulgą stwierdzam, że mniej więcej połowę z nich dostałam.  Udaje mi się też wytrzymywać w swoim noworocznym postanowieniu i od stycznia nie kupiłam żadnej książki . Jest to znacznie łatwiejsze, gdy się siedzę ciągle na instgramie i nie śledzę nowości.  Możecie sobie porównać wygląd tych półek. Pierwsze zdjęcie jest z mojego instagram

Czytelnicze podsumowanie kwietnia

Cześć wszystkim! Nie wiem jak wam, ale mi kwiecień mimo siedzenia w domu minął błyskawicznie. Chociaż przyznam, że nadal jest mi trochę ciężko, a nauczanie w domu daje mi się we znaki. CO PRZECZYTAŁAM? Jestem zadowolona z tego jakie i ile książek przeczytałam w kwietniu. 9 to dla mnie naprawdę niezły wynik. 1. Czerwona królowa-Victoria Aveyar d Dla mnie ta książka była mocno przeciętna. Chociaż i tak teraz myślę o niej cieplej niż w trakcie czytania. Początek był słaby, bo główna bohaterka mnie irytowała, a schemat gonił schemat. Dopiero po połowie zaczęło się dziać i głównie ta druga część zaważyła na w miarę pozytywnych wrażeniach. Jedna osoba z którą rozmawiałam, stwierdziła, że jest miks różnych schematów z fantastyki młodzieżowej i jest to powiedziane bardzo w punkt. Ale mimo wszystko przeczytam kolejne tomy, bo czyta się przyjemnie, ale nie jest to nic niesamowitego. 2. Elita-Kiera Cass Zdecydowanie pierwszy tom wspominam milej. Tutaj America niemiłosiernie mnie iryto

[PRZEDPREMIEROWO] Dom ziemi i krwi-Sarah J.Mass

Z każdą kolejną przeczytaną książką,  pałam coraz większą miłością do twórczości Mass. Chociaż nie skończyłam jeszcze całych Dworów, a mojej niedawnej miłości czyli Szklanego tronu , mam jedynie pierwszy tom (update: zamówiłam kolejne!), już bez wahania mogę stwierdzić, że Sarah J. Mass jest wysoko w rankingu autorek, które lubię. Wiem, że niektórym jej książki nie odpowiadają, ale do mnie jak najbardziej trafiają, świetnie się przy nich bawię i nie mogę oderwać. Dlatego byłam ciekawa tej "nowej odsłony Mass" czy również wciągnie mnie tak jak jej poprzednie młodzieżówki. Tytuł: Dom ziemi i krwi Autor: Sarah J. Mass Seria: Księżycowe miasto Wydawnictwo: Uroboros Liczba stron: 554 Data wydania: 20 maja 2020 Gatunek: Fantastyka Bryce kocha swoje życie. W dzień pracuje sprzedając magiczne artefakty, a noce spędza na imprezach z przyjaciółmi delektując się wszystkim co Księżycowe Miasto ma do zaoferowania. Mieszka w kamienicy razem ze swoją przyjaciółką Daniką, która n